Tikslas buvo sukurti ne tik akį traukiančius dažus, kurie būtų unikalūs „Lexus“ spalvomis, jų „gyliu“ bei spindesiu, bet ir pasižyminčiomis ir ilgaamžiškumu. Naujojo „Lexus LS“ flagmano dažai „Lunar Silver“ technologijas iškėlė į naujas aukštumas, kurias pasiekti pavyko dėka daugelį metų trunkančių mokslinių tyrimų, plėtros ir naujovių.
„Cosmo Silver“
„Lexus“ idealios metalinės išvaizdos siekis pirmuosius svarbius rezultatus davė 2003 m. pristačius „Cosmo Silver“ spalvą ant „LS“ flagmano. Tai buvo reikšminga evoliucija nuo paprasčiausios „metallic finish“ apdailos iki kažko žymiai ryškesnio ir pasižyminčio sklandžia tyro aliuminio išvaizda.
Svarbiausia buvo tiksliai kontroliuoti dažuose naudojamų aliuminio dalelių dydį, kad būtų sukurta tikro metalo išvaizda, suteikianti efektą panašesnį į aliuminio foliją ar chromą. Tai buvo pasiekta pasirinkus „spinduliuojančias“ medžiagas, taikant orientacijos valdymo technologiją tolygiam aliuminio dalelių išdėstymui ir naudojant daugiasluoksnę dažų dengimo techniką. Nuolat tikrinant tobulą kokybę, rezultatas buvo precedento neturinti „metallic finish“ apdaila.
Naujų technologijų ribų peržengimas su „sonic paint“ technologija
Kitas „Lexus“ laimėjimas buvo „sonic paint“ technologijos plėtra. Pripažindamas, kad naudojant vieno pagrindo dažų sluoksnį galimybės yra ribotos, „Lexus“ sukūrė savo daugiasluoksnę dažų dengimo techniką, kad kiekvienas sluoksnis atliktų skirtingą vaidmenį išbaigto rezultato kokybėje ir išvaizdoje.
„Sonic Titanium“ ir „Sonic Silver“ buvo pirmosios „Lexus“ „metallic“ dažų dangos, pagamintos naudojant „sonic“ procesą, iš pradžių pristatytą Jungtinėje Karalystėje „IS“ ir „GS“ sedanų modeliams nuo 2012 m.
„Manganese Luster“
Penktosios kartos „LS“ pristatymas 2018 m. parodė dar vieną „sonic paint“ technologijos proveržį, debiutavus - „Manganese Luster“ – dažų apdailai, sukuriančiai tvirto metalo pojūtį. Tai buvo pasiekta naudojant ploną metalo spalvos dažų sluoksnį, sukuriant „metallic“ akcentą ryškiausiose kėbulo vietose, kartu su tamsiai pilku sluoksniu, kuris pabrėžė smailėjančią dizaino formą.
Svarbiausia buvo panaudotas „sonic“ procesas, jog 12 mikronų žėručio dalelių sluoksnis džiovinimo metu susitrauktų iki keturių mikronų storio ir padidintų atspindžio lygį.
„Lunar Silver“
„Lunar Silver“ spalva buvo sukurta, „Lexus“ ambicijai įgyvendinti - pasiekti „pačią metališkiausią tekstūrą“ (pristatyta ant naujojo „Lexus LS“ 2020).
Atstovas paaiškina: „Norėdami tai pasiekti, mes buvome labai išrankūs pasirinkdami aliuminio tipą ir kaip jį vienodai orientuoti dangoje. Tiksliau sakant, aliuminis nusėda kaip plonos plėvelės garai, kurie yra tolygiai išlyginami itin plonu sluoksniu. Tai sukuria stiprų metalinį atspindį, kurio veidrodinis blizgesys ir lygumas su stipriais ir giliais šešėlių kontrastais “.
Šiame naujausiame „sonic“ technikos etape, dažų plėvelė susitraukia iki šiol neregėtu storiu - vos nuo vieno iki dviejų mikronų. Norint pagaminti tokią itin ploną plėvelę, kurioje nėra jokių nelygumų, reikia didelių įgūdžių ir visiškai lygaus pagrindo paviršiaus - tai pasiekiama glaudžiai bendradarbiaujant dažų inžinieriams ir „Lexus“ gamybos komandai.
„Lexus“ turi specialią laboratoriją, kurioje maždaug 30-ies narių komanda tiria aukšto lygio dažymo technologijas. Ji taip pat pripažįsta glaudaus bendradarbiavimo su specialiais partneriais svarbą visais dažų kūrimo, dizaino ir gamybos aspektais. Nuo „Lexus“ prekės ženklo įkūrimo daugiau nei prieš 30m., vyksta ir bendradarbiavimas su „Kansai Paint“ ir „Nippon Paint“.
Nors mokslinių tyrimų programa vykdoma Japonijoje, spalvų ir kokybės suvokimas tiriamas visame pasaulyje, o dažų spalvos parinktys pritaikytos pagal skirtingus regionus ir rinkas.
Tendencijos yra svarbu, tačiau „Lexus“ tiki, jog spalva taip pat tiesiogiai susijusi ir su prekės ženklo įvaizdžiu. Jau galima pasirinkti iš keleto spalvų, kurios naudoja „sonic“ technologiją, tačiau, jos skirstomos pagal savo „metallic“ savybes: blizgumą bei atspalvį, o ne pagal pačią spalvą.
„Structural Blue“
Dėl išskirtinės apdailos „Lexus“ techniniai centrai JAV ir Japonijoje bei specialios plonų plėvelių optinės dangos ir pigmentų gamintojas „VIAIVI Solutions“ kartu gamino „Structural Blue“. Ilgai besitęsiantis projektas, galiausiai sėkmingai pagamino daugiasluoksnį pigmentą, atkartojantį Morpho drugelio švytintį mėlį - efektą, kurį sukūrė šviesa apšviečianti drugelio sparnų gardelių struktūrą.
„Structure blue“ spalva atspindi beveik 100 proc. gaunamos šviesos, kai tuo tarpu įprasti dažai atspindi mažiau nei 50 proc. Nenuostabu, kad tam reikėjo labai specializuoto proceso - per darbo dieną buvo nudažyti ne daugiau kaip du automobiliai. Spalva buvo skirta specialiam „LC Coupe“ leidimui - „LC Structural Blue Edition“.