SKRAIDANTI "ALTO" DIZAINO KONCEPCIJA LAIMĖJO LEXUS RCA MENTORYSTĖS PROGRAMĄ
Naujienos

SKRAIDANTI "ALTO" DIZAINO KONCEPCIJA LAIMĖJO LEXUS RCA MENTORYSTĖS PROGRAMĄ

Skaityti daugiau

• Richardas Newmanas yra „Lexus 2040: the Soul of Future Premium“ dizaino programos nugalėtojas su „ALTO“, jo asmeninės skraidančios transporto priemonės vizija.
• Lexus ir Londono Karališkojo meno koledžo pristatyto projekto, skirto RCA intelektualaus mobilumo dizaino centro magistrantūros studentams, kulminacija
• Antrosios vietos apdovanojimai Zhenyu Kongui „Lexus #Units“ kūrėjui ir Benui Milleriui už „Crucible“
• Projektus palaikė ir įvertino išskirtinė komisija, įskaitant „Lexus“ dizaino lyderius Ianą Cartabiano ir Lance'ą Scottą bei prof. Dale'ą Harrow ir dr. Chrisą Thorpe'ą iš RCA.

„Lexus“ dizaino iššūkį, siekiant įsivaizduoti, kaip prabangus mobilumas galėtų vystytis 2040 m., laimėjo „ALTO“ – radikali asmeninės, pasaulį primenančios skraidančios transporto priemonės koncepcija.

Jaunojo dizainerio Richardo Newmano darbas buvo atrinktas iš   šešių „Lexus 2040: Ateities Premium“ programos finalininkų. Projektas, kurį Lexus pristatė kartu su Karališkuoju meno koledžu (RCA) Londone, paskatino koledžo Pažangaus mobilumo dizaino centro (IMDC) magistrantūros studijų studentus ištirti naujas transporto priemonių architektūras, kurios atitiktų Europos miesto gyvenimo ir visuomenės pokyčius ir iš naujo įsivaizduoti, kokį vaidmenį „Lexus“ galėtų atlikti kaip prabangus mobilumo prekės ženklas.

„ALTO“ yra vandeniliu varoma VTOL (vertikalaus kilimo ir nusileidimo) transporto priemonė, kurios pakabos tipo forma yra įkvėpta oro balionų ir augalų terariumų. Newmanas žiūri į ateitį, kurioje technologijos taps įprastu reiškiniu, nebebus laikomos prabanga; vietoj to žmonės vertins „kasdienybės šventę“ kaip aukščiausios kokybės patirtį. Transporto priemonę jis apibūdina kaip „Papuošalus danguje – kaip debesies auskarą“, kurio išorę galima individualizuoti. Dizaino funkcionalumas taip pat leidžia sklandžiai prisiparkuoti prie pastatų šonų.

„Norėjau sukurti tai, kas būtų gana sudėtinga, kas priverstų pakelti antakius, bet taip pat priverstų žmones šypsotis“, – sakė Richardas iš Koventrio, JK. „Pasirodė, kad tai gana organiškas projektavimo procesas, o pakeitimai, kuriuos turėjau atlikti, tapo akivaizdūs programos eigoje, atsižvelgiant į Lexus dizainerių indėlį.

Į šešių mėnesių programą buvo įtrauktos kuravimo ir vertinimo sesijos su Ianu Cartabiano ir Lance'u Scottu, atitinkamai Lexus Europos dizaino studijos ED2 prezidentu ir vyresniuoju vadovu , kartu su prof. Dale Harrow, IMDC pirmininku ir dr. Chrisu Thorpe, RCA, pažangaus mobilumo programos vadovu. Prie jų vertinimo komisijoje prisijungė dizaino autorius ir komentatorius Nargess Banks bei vyresnieji „Lexus Europe“ atstovai, kad išrinktų nugalėtoją. 

Kovo 15 d. IMDC vykusioje ceremonijoje dizaineriai asmeniškai pristatė savo darbus teisėjams. Be nugalėtojo, buvo apdovanoti du prizininkai: Zhenyu Kong (Kinija) už „Lexus #Units“ ir Benas Milleris (Kanada) už „Crucible“.

Unikalus Lexus #Units dizainas įkvėptas pakrančių užtvarų formos. Jis yra labai lankstus ir gali sumažinti savo pėdsaką, kad prisitaikytų prie siaurų kelių. Interjerą galima individualizuoti naudojant „blockchain“ technologiją, todėl NFT meno kūrinius galima pasiimti į kelionę. Lexus #Units patenkina Alfa kartos saviraiškos įvairovės troškimą, pasinaudodama socialinių tinklų populiarumu dalijantis nuomonėmis ir emocijomis. Transporto priemonę galima susieti su kitomis transporto priemonėmis ir naudoti kaip projektorių, pvz., virtualiai prisijungti prie koncertų ar vakarėlių.

Crucible yra vandeniliu varoma gelbėjimosi transporto priemonė, kuri skirstoma į skirtingus naudojimo scenarijus ir kontekstus. Jis atskiria turimą prabangų saloną nuo technologijų, kad būtų sukurta nerūpestinga ir individualizuota paslauga. Permainingas interjeras gali būti pritaikytas bet kokiai konfigūracijai, kad būtų užtikrintas sklandus komfortas ir netgi gali būti įrengtas namuose. Naudotojai gali pasirinkti skirtingas transporto priemones darbo dienoms ir savaitgaliams, kai norisi keliauti ir susitikti su kitais. Atsižvelgdamas į Lexus dizaino užuominas, Milleris iš naujo interpretavo Lexus veleno groteles ir sukūrė lengvą ir erdvų automobilį, į kurį lengva įlipti ir iš jo išlipti, o patogumui jas galima atlošti.

Lance'as Scottas sakė: „Visi dizaineriai mus sužavėjo savo mąstymu, idėjomis ir fantazijos platumu. Tai, ką jie sukūrė, buvo ne tik fantazija, bet ir pagrįsta faktiniu tyrimu, ką „premium“ gali reikšti ateities visuomenėje, ir jie tai ekstrapoliavo, kad sukurtų kažką labai pažangaus. Su Richardo Newmano laimėjusiu projektu viskas buvo labai gerai apgalvota ir atlikta. Jo teigiamas, optimistiškas požiūris į Lexus ateitį yra tai, ko mes norime savo prekės ženklui, o tai gali sukelti šypseną kiekvieno veiduose. 

Profesorius Dale'as Harrowas komentavo: „Tai buvo labai naudingas projektas visiems dalyvaujantiems, o su „Lexus“ galėjome išnagrinėti gilias mobilumo problemas, susijusias su ateities gyvenimo būdu ir produktais. Rezultatai rodo, kaip jaunieji dizaineriai giliai mąsto apie mobilumo problemas ir į projektą atsineša savo kasdienę patirtį iš įvairių kultūrinių sluoksnių.

Etienne Plas, „Lexus“ produktų komunikacijos vyresnysis vadovas, sakė: „Kaip prekės ženklas, mes aktyviai skatiname ir remiame naujų dizaino talentų ir mąstymo ugdymą. Šis projektas pateikė intriguojančių ir įdomių naujų idėjų apie tai, kaip „Lexus“ galėtų tobulėti kaip prekės ženklas, atitinkantis kintančius mobilumo reikalavimus ir suvokimą, ką reiškia „premium“.

Nuotraukų galerija

Siekdami suteikti kokybiškesnes paslaugas, savo svetainėje naudojame slapukus. Daugiau informacijos